Van hotels naar hostels naar Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Christiaan Kloppenburg - WaarBenJij.nu Van hotels naar hostels naar Myanmar - Reisverslag uit Rangoon, Myanmar van Christiaan Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Van hotels naar hostels naar Myanmar

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

19 Augustus 2015 | Myanmar, Rangoon

Toen waren er nog maar 3.......

Nadat we de volgende ochtend wakker werden na voor het eerst in een guesthouse / hostel te hebben geslapen zijn we naar een apen tempel geweest. Op dat moment (het was redelijk vroeg) waren we de enige mensen aanwezig en moesten letterlijk over honderden apen stappen om boven in de tempel te komen. De apen waren toeristen blijkbaar gewend want ze trokken behendig hun staart weg als we langs liepen zodat we daar niet op gingen staan.

Vervolgens hebben we de trein naar Bangkok genomen. Er was alleen een derde klas (de laagste klas die er is) trein die we konden nemen. Vol spanning of we tussen de dieren naar Bangkok moesten reizen waren we aangenaam verrast toen de trein aankwam. Knappe bankjes die zelfs een beetje zacht waren. Na 6 uur in de trein gezeten te hebben gingen we op zoek naar een hostel. Gelukkig vonden we deze redelijk snel en het bleek net 2 weken open te zijn. Nog een pluspunt was dat er weinig andere backpackers waren wat betekende dat Rogier, Veerle en ik een hele slaapzaal voor ons zelf hadden.

De volgende dag was een relax dag waarin ik mijn visum voor Myanmar heb aangevraagd en smiddags met Rogier en Veerle naar het grootste shopping centre van Bangkok ben geweest. We zijn hier circa 3,5 uur gebleven en hadden nog niet eens de helft gezien.

De volgende ochtend zijn we vroeg naar het (enorme) busstation van Bangkok vertrokken om naar het national park Khao yai te vertrekken. Na even zoeken een guesthouse gevonden waar we alleen in mochten als we ook de tour deden de volgende dag. Wauw.... wat was dit gaaf. De tour duurde wel de hele dag (08.00 verzamelen en 19.00 terug) maar het is absoluut de moeite waard. Van gibbons die in bomen slingeren, krokodillen die rustig rond zwemmen tot een overvloed aan vlinders die de hele dag om je heel vliegen.

Na weer een nacht in het guesthouse te hebben geslapen zijn we s ochtends terug gegaan richting Bangkok (deze keer met een VIP bus). Dit scheelde ons 2 uur reistijd dus we waren nog voor de middag in Bangkok. S avonds zijn we uit gegaan in Bangkok wat ontzettend gezellig was en ook erg laat werd. De volgende ochtend met een lichte kater Jelle en Romy ontmoet die mijn simkaart hadden! Yes eindelijk weer bereikbaar:)

Zondag 3.30 ging de wekker, pfffffff op naar het vliegveld. Snel afscheid genomen van Rogier en Veerle en hop in de taxi. Gelukkig ging alles op het vliegveld erg snel en kwam ik na minder dan een uurtje vliegen aan in Yangon (Myanmar). Tijdens het boarden kwam ik nog een bekende tegen die we eerder tegen waren gekomen in Prachuap Khiri Khan die toevallig ook naar hetzelfde hostel ging. Dit scheelde weer de helft van de Taxi prijs. Eenmaal aangekomen in het hostel besloot ik dat ik maar beter niet kon gaan slapen en wat moest gaan doen. Het hoogtepunt van Yangon, de Swedagon Paya, daarom direct bezocht. Wauw! Wat een ongelovelijk mooi! Vervolgens nog wat kleine tempels gezien en toen rond 3 uur storte ik in. Ben terug gegaan heb vroeg gegeten en ging rond 20.30 slapen.

Gelukkig was ik weer topfit de volgende ochtend en heb toen de trein genomen die een heel rondje maakt door Yangon. Deze trein nemen ook alle locals en aangezien Myanmar (vergeleken met Thailand) weinig toeristen telt was ik de attractie dan ook in de trein. Vooral toen het me verstandig leek om eten te kopen in de trein van een vrouw met een enorme plaat met voedsel op haar hoofd. Eerst 5x gekeken wat er werd besteld en toen met gebaren duidelijk gemaakt dat ik hetzelfde wilde als de vrouw tegenover mij. Gelukkig begreep ze het snel en tot mijn verbasing moest ik net zoveel betalen als de locals voor deze snack (200 Kyat = ongeveer 15 cent). Na mijn enerverende treinrit even snel wat gegeten in een ''duur'' restaurant. Toen ik mijn eten net op had begon het te regenen, keihard te regenen. Na mijn tweede biertje (het was ondertussen half 5 ), besloot ik toch terug te gaan naar mijn hostel. Gelukkig had ik mijn Poncho in mijn rugzak zitten.
Savonds een stel backpackers ontmoet en hebben met ze 9e gegeten. Daarna kwamen de kaarten en de drank op tafel en werd het een heel gezellige avond.
Mijn laatste dag in Yangon heb ik doorgebracht met een meisje uit Duitsland die dezelfde dingen nog wilde zien in Yangon als ik. Aangezien het haar laaste dag was in Myanmar kon ze mij mooi een hoop tips geven voor mijn komende 3 weken. Savonds om 18.00 de bus gepakt richting Inle lake. Nog nooit zo'n mooie bus gehad. Ipv 4 stoelen op een rij waren er 3 wat betekende dat je hele breede stoelen had en aangezien de bus maar half vol zat kreeg iedereen 2 stoelen aangewezen. De stoelen voor je waren voorzien van een tv (met engelse films) dus vervelen deed ik mij niet. Sochtends heel vroeg kwamen we aan bij Inle Lake en tot mijn grote blijdschap was mijn kamer om 7 uur sochtends al klaar en mocht ik hier ook al in. Dit betekende dat ik gelukkig ook nog wat uurtjes in een bed kon slapen.

Chris

  • 19 Augustus 2015 - 17:07

    Paul:

    Wat een loeuk verhaal. Top ervaring!!
    Benieuwd naar je volgende relaas!!

  • 19 Augustus 2015 - 20:39

    Inge:

    Krijgen we ook nog foto's van Myanmar te zien! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

backpacken in Zuidoost Azië

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 2186

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 22 December 2015

Backpacken in Zuidoost Azië

Landen bezocht: