iets meer dan 3 weken, het lijken wel 3 maanden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christiaan Kloppenburg - WaarBenJij.nu iets meer dan 3 weken, het lijken wel 3 maanden! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Christiaan Kloppenburg - WaarBenJij.nu

iets meer dan 3 weken, het lijken wel 3 maanden!

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

09 Augustus 2015 | Thailand, Bangkok

Om jullie allemaal toch een beetje op de hoogte te houden van mijn avonturen zal ik af en toe proberen een kort reisverslagje te typen.

Donderdag 16 juli na wat vertraging vertrokken we dan richting Frankfurt om vervolgens door te vliegen naar Bangkok.

Zodra we het vliegveld uitliepen begon het zweten, het constante zweten, iets waar we allemaal nog heel erg aan moeten wennen. Bangkok tjaaa... wat een waanzinnige stad! De eerste dag eventjes rondgelopen op koh san road en verder rustig aan gedaan want we hadden allemaal toch wel een beetje last van een jetlag. De volgende dag hebben we de gouden liggende buddha bezocht en gefietst door de nauwe straten van Bangkok (wat een aanrader). Savonds het nachtleven van Bangkok ontdekt wat ook inhield dat er de volgende dag rustig aan werd gedaan.

Aan het einde van de middag nog wat highlights van Bangkok mee gepakt en 's avonds een drankje gedaan in de skybar! Op weg naar Patpong (de meest bekende Prostitutiestraat in Bangkok), beland in een gezellig restaurant met een Ice-Bar. Van plus 34 graden naar -14 was wel een hele grote overstap. Patpong was leuk om gezien te hebben al waren alle mensen erg opdringerig zoals we al vaker gemerkt hadden in Bangkok.

De volgende ochtend vertrokken we richting Kanchanaburi ten westen van Bangkok. We vertrokken al heel vroeg om zo op tijd bij de floating market te zijn. Wauw wat was dit teleurstellend, een markt die in 2015 volledig overheerst wordt door toerisme. Hier zijn we vervolgens snel weer vertrokken om lekker te gaan zwemmen in ons hotel. De volgende ochtend zijn we met een open busje (wat een soort gemotoriseerde huifkar is) vertrokken richting de Erawan watervallen. 7 ontzettend mooie watervallen die de klim absoluut waar waren. Aan het einde van de middag bridge on the river kwai bezocht en het bijbehorende museum.

De volgende dag vertrokken richting Ayutthaya en onderweg langs een Safari park gegaan waar van alles te doen was van de giraffen die naar binnen kwamen om de bananen uit je handen te eten tot de leeuwenwelpjes die je mocht aaien. De volgende dag een VOC museum bezocht en de belangrijkste tempels in Ayutthaya. Daarna stond onze minivan alweer klaar om richting Sukothai te vertrekken. Sukothai hebben we naast de belangrijkste tempel eigenlijk alleen gebruikt als tussenstop om naar Chiang Mai te komen (hier vertrokken we dan ook naartoe de volgende dag). In Chiang Mai kwamen we aan in een iets wat vreemd hotel waar verder geen gasten waren en een zwembad dat eruit zag alsof het een jaar niet was schoongemaakt. We hebben ook besloten om naar een ander hotel te vertrekken (wat een uitstekende zet was!).

Chiang Mai was geweldig! Het uitgaansleven was top en we hebben de hele stad verkend met scootertjes. Maar het hoogtepunt moest nog komen: Samen met olifanten door de jungle lopen om ze vervolgens te mogen wassen in de rivier, wauw wat een ervaring. Daarna gingen we ook nog raften wat de dag helemaal af maakte!

Aan het einde van de middag zijn we richting Pai vertrokken aangezien het raften al een stuk op weg was!

In Pai zaten we in een hotspring hotel wat helemaal top was. De volgende dag scooters gehuurd en heel Pai ontdekt. Savonds nog eventjes genoten van het nachtleven waarna we met moeite gelukkig nog een taxi terug kregen naar ons hotel. Na 2 nachten zat ons avontuur in Pai er alweer op want we zouden de volgende dag vanuit Chaing Mai via Bangkok naar Chumphon vliegen.

Chumphon was een saaie stad dat iets wat onveilig overkwam. Gelukkig hoefde we hier alleen maar te slapen om de volgende dag met de boot richting Koh Phangan te vertrekken.

Koh Phangan was een geweldig eiland om lekker te relaxen met als hoogtepunt de full moon party. Voor mij werd het een hoogtepunt en een dieptepunt. Na een geweldige avond (wauw een full moon party valt niet te omschrijven gewoon), werd ik helaas door 5 man overvallen en was ik al mijn spullen kwijt. Na een off-day heb ik mijzelf er overheen gezet en het beste ervan gemaakt. Na 3 dagen Koh Phangan vertrokken we naar Koh Tao.

Wat een heerlijk eiland. We zaten eerst in een iets drukker gedeelte met wel een heel gaaf uitgaansleven. De tweede 3 dagen zaten we op het rustige gedeelte en zijn we volledig tot rust gekomen. Dit waren dan ook de laatste dagen voor mijn ouders en Jasper.

Vanochtend heb ik afscheid genomen van hun 3e en ben nu samen met Rogier en Veerle in Prachuap Khiri Khan aangekomen om morgen weer richting Bangkok te vertrekken!

Hopelijk kan ik jullie nu wat vaker op de hoogte houden van mijn avonturen!

Christiaan

• 09 Augustus 2015 - 17:35

Paul:

Leuk om op de hoogte te blijven en nu bij veel fotos die ik al had gezien, nu ook het verhaal.
    Geniet en succes Chris!!
    Groeten aan Rogier en Veerle.

• 09 Augustus 2015 - 20:29

Sanna:

Super tof Chris, ben helemaal niet jaloers! Geniet er van :) XX

• 09 Augustus 2015 - 22:10

René En Imke:

Hey Chris, wat leuk om je reisverslag te lezen. Volgens mij hebben jullie het fantastisch! Wordt moeilijk als iedereen straks weer naar huis is. Maar daar heb je je natuurlijk wel op ingesteld!
    Ik ga zeker weer je verslagen lezen! Veel plezier nog en een mooie reis.
    Groetjes en

• 09 Augustus 2015 - 23:00

Annick:

Wat een leuk verslag Chris ! Grappig dat ik precies weet waar jullie allemaal geweest zijn. Ben benieuwd naar je nieuwe avonturen, maar t is al duidelijk dat je je goed vermaakt!