Time flies when having fun! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Christiaan Kloppenburg - WaarBenJij.nu Time flies when having fun! - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Christiaan Kloppenburg - WaarBenJij.nu

Time flies when having fun!

Blijf op de hoogte en volg Christiaan

26 September 2015 | Laos, Vangviang

Time flies when having fun!

Het is alweer 5 weken geleden dat ik een verslag heb getypt! Wauw wat gaat de tijd snel ineens.
Ik ben uiteindelijk 3 dagen in Inle Lake gebleven. Ik heb hier voornamelijk gefietst en alle hoogtepunten in de omgeving bezocht. Ook heb ik een dag een boottocht gedaan waarbij je langs the "floating gardens" vaart en allerlei kleine werkplaatsen bezoekt wat ontzettend leuk was.
De volgende dag ben ik richting Mandalay vertrokken met de nachtbus. De rit was echt een hel, met ontzettend veel bochten en hele langzame wegen. Toen we eindelijk aankwamen moest ik ook nog een half uur naar mijn hotel lopen aangezien het 4 uur sochtends was en er geen taxi's aanwezig waren. Na een paar uur slapen in mijn hotel maakte Mandalay de vreselijke reis gelukkig helemaal goed. Mijn bezoek aan "Mandalay Hill" en "The Royal Palace" waren echt geweldig. De tweede dag heb ik een prive scooterchauffeur geregeld die mij alle plaatsjes rond om Mandalay heeft laten zien. Tevens hebben we ook gekeken hoe de monniken leven wat echt heel leuk was!
Rond deze tijd kwam ik erachter dat ik de grens vlakbij Laos helemaal niet mocht oversteken aangezien ik dan een besloten gedeelte van Myanmar door moest. Dit betekende dat ik helaas weer helemaal naar beneden moest reizen om daar de grens over te gaan. Aangezien ruud al in een week in Chiang Mai zou zijn heb ik hierdoor (en tevens door de vele regen die viel) helaas geen tochten kunnen maken door het geweldige landschap.
Toen ik dit had besloten wilde ik zo snel mogelijk naar Bagan omdat dat wel het hoogtepunt van Myanmar is. Na een kleine 5 uur kwam ik dan ook aan in Bagan waar ik direct een E-bike (electrische scooter) heb gehuurd om alle pagodas en tempels te ontmoeten. WAAAUW!!! Oke zelfs een paar weken later ben ik er nog steeds van overtuigd dat Bagan de mooiste plek is die ik ooit heb gezien. De meer dan 2000 tempels / pagodas, het onwaarschijnlijk lage aantal toeristen die je tegenkomt en de schitterende zonsopgang en zonsondergang maken dit werkelijk een onwerkelijke plek. Indien er nog mensen twijfelen over een vakantie bestemming in Zuidoost Azie ga alsjeblieft naar Myanmar!
Na 3 dagen elke dag opnieuw versteld te zijn van het prachtige Bagan was het tijd om richting de grens te vertrekken. Na een nachtbus van 12 uur dacht ik nog een hele dag in Yangon te hebben, helaas bleek dat de bus sochtends om 8 uur vertrok in plaats van savonds. Dit betekende dat ik na mijn 12 uur durende busreis gelijk door kon in de volgende bus. Welke in eerste instantie 8 uur zou duren. Helaas vanwege enkele overstromingen en rotsblokken op de weg duurde het maar liefst 11 uur. Dit betekende dat ik met wachttijd nu 27 uur aan het reizen was pffffff..... Toen was de grens ook nog eens gesloten vanaf 6 uur en moest ik verplicht nog een dagje in Myanmar blijven.
Na een nacht goed slapen had ik besloten niet rustig omhoog te gaan richting Chiang Mai maar om het in een keer te doen zodat ik daar een paar dagen kon relaxen voordat Ruud kwam. Na 2 dagen heerlijk rustig aan te hebben gedaan was Ruud er dan. Het was wel fijn om eindelijk weer Nederlands te praten na zo'n lange tijd. De dagen met Ruud zijn voorbij gevlogen. We zijn 2 dagen in Pai geweest en een paar dagen in Chiang Mai. Na afscheid te hebben genomen van Ruud ben ik richting Chiang Rai vertrokken.
Chiang Rai was een stuk leuker dan ik had verwacht. De eerste dag een scooter gehuurd om rond te kijken met als hoogtepunt de "White Tempel". De volgende dag een Nederlands meisje ontmoet die mij heeft over gehaald om de Gibbon experience te gaan doen (waarover ik toen al erg aan het twijfelen was). Met haar dan ook de volgende ochtend richting Laos vertrokken.
Na een nacht goed slapen was het tijd voor de Gibbon experience! Wauw 2 dagen lang door de jungle lopen ziplinen en als hoogtepunt midden in de jungle in een boomhut slapen! Dit was echt een geweldige ervaring. Na 2 dagen in de Jungle zijn we met een hele groep Nederlanders (die allemaal bij de gibbon experience waren) richting Luang Prabang gevaren met de Slowboat. Dit duurde 2 dagen maar het landschap tijdens de tocht was echt fantastisch. De eerste dag hadden we goede stoelen voorin de boot echter de tweede dag kwamen we iets te laat aan en dit betekende dat er alleen nog plek was in het baggagehok. Dit was helaas vlakbij de motor waardoor iedereen 8 uur lang van het uitzicht heeft genoten met zijn muziek of oordopjes in.
Eenmaal aangekomen in Luang Prabang zijn we in een Hostel met zwembad beland. Pfff... dit was echt heerlijk om weer eens te zwemmen na bijna een maand. In Luang prabang uiteindelijk 4 dagen gebleven onder andere de tempels, een schitterende waterval en een grot vlakbij bezocht. Na 4 dagen was het genoeg geweest en vertrokken we richting het beruchte Vang Vieng. Vang Vieng staat bekend om zijn Tuben (met een band door de rivier van bar naar bar). Helaas waren de barren, tijdens het tuben, voor ons ook iets te gezellig en hebben we het einde van het tuben niet gehaald waardoor we met de TukTuk terug moesten.
De volgende dag was een relax dagje aangezien we de dag erna 16,5 uur in de bus moesten zitten naar onze volgende bestemming: Pakse. Na een ontzettend lange en vermoeiende reis zijn we eindelijk aangekomen in Pakse om hier de Bolavan loop te doen met de scooter. Na een dagje rondkijken en geinformeerd te hebben naar scooters de volgende ochtend dan begonnen aan de scootertocht.
Wauw.... dit liep eventjes anders dan gepland. Na nog geen uurtje rijden ben ik door een spijker gereden die mijn ventiel heeft geraakt waardoor mijn achterband ineens compleet leeg was. Het gevolg: Een akelige val en een ziekenhuisbezoek. De afgelopen week is ontzettend saai geweest met veel stil zitten en veel pijnstillers. Gelukkig waren er 2 ontzettend lieve Brabantse meisjes (waarmee ik aan het reizen was) die heel goed voor me hebben gezorgd. Het gaat nu allemaal weer een stukje beter en overmorgen ga ik op weg naar mijn volgende avontuur: Cambodja!

Groetjes Chris


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Christiaan

backpacken in Zuidoost Azië

Actief sinds 19 Juli 2015
Verslag gelezen: 807
Totaal aantal bezoekers 2170

Voorgaande reizen:

19 Juli 2015 - 22 December 2015

Backpacken in Zuidoost Azië

Landen bezocht: